Thursday, January 20, 2011

Cauliflower & Green peas Stir fry

Prep Time: 10 min
Cooking Time: 40 min

Serves: 4


Ingredients
  1. Cauliflower florets - 2 cups
  2. Fresh / Frozen green peas - 1/2 cup
  3. Salt - to taste
  4. Vegetable oil - 1 to 2 tbsp
Spice powders
  1. Turmeric powder - 1/4 tsp
  2. Cumin powder - 1 tsp
  3. Dhania powder - 1 tsp
  4. Kashmiri chilly powder - 1 tsp
  5. Sambhar powder - 1/2 tsp
  6. Aamchur powder - 1/4 tsp
For seasoning
  1. Mustard seeds - 1/4 tsp
  2. Asafoetida powder - 1/2 tsp
  3. Curry leaves - few
Method
  1. Boil water in a wide mouthed vessel, add salt, stir well & switch off gas.
  2. Add cauliflower florets & green peas, close with lid; leave aside for about 5 to 7 min; drain water.
  3. Heat oil in a wok, add mustard seeds & let it splutter.
  4. Add asafoetida powder, curry leaves, salt & saute for few sec.
  5. Now add drained florets & peas along with rest of the spice powders; combine well.
  6. Close with lid & cook for about 3 min on low flame; open lid & combine well.
  7. Again close with lid & cook for another 6 min on low flame; open lid & combine well.
  8. Cook uncovered for another 3 to 6 min combining all ingredients at regular intervals.
  9. Adjust salt according to taste.
  10. Once done, switch off gas,close with lid & let it rest for 3 min.
  11. Transfer contents to a serving bowl.
  12. Serves best along with steamed rice, sambhar and rasam.
NOTE
  • To serve as a side dish for chapathis, just add a tsp of garam masala powder while cooking.

No comments:

Post a Comment